نقد فيلم و سريال نقد فيلم و سريال .

نقد فيلم و سريال

معرفي فيلم سينمايي تمساح خوني

·        كارگردان: جواد عزتي

·         تهيه كننده: كامران حجازي

·         نويسنده: پدرام افشار

·         بازيگران: جواد عزتي _ عباس جمشيدي‌فر _ الناز حبيبي _ بهزاد خلج _ شبنم قرباني _ سعيد آقاخاني _ جمشيد جهان‌زاده _ رامين پورايمان _ كيومرث مرادي_ پژمان جمشيدي_ مهران غفوريان _ كامبيز ديرباز _ هومن حاجي عبداللهي _ امير غفار منش

·         انتشار: ۳۱/۱۱/۱۴۰۲

تمساح خوني به كارگرداني جواد عزتي و تهيه‌كنندگي كامران حجازي، يكي از آثار سينمايي مورد انتظار سال ۱۴۰۲ است. جواد عزتي، بازيگر محبوب و پرطرفدار سينماي ايران، پس از سال‌ها فعاليت در عرصه بازيگري، حالا با تجربه‌اي تازه و چالش‌برانگيز در زمينه كارگرداني به سينماي ايران بازگشته است. او در اين فيلم، نه تنها به عنوان كارگردان بلكه در جايگاه يكي از بازيگران اصلي نيز حضور دارد. اين فيلم از ۳۱ بهمن ۱۴۰۲ به روي پرده‌هاي سينما رفته است و علاوه بر سينما در قسمت اكران آنلاين فيليمو هم اين فيلم قرار گفته است و به صورت آنلاين هم قابل مشاهده است.

داستان اين فيلم حول محور دو جوان به نام‌هاي هومن و پيمان مي‌چرخد كه براي فردي قدرتمند به نام دكتر كار مي‌كنند. اين دو جوان در وضعيتي اضطراري و بحراني، به يك مشكل مالي بزرگ برخورد مي‌كنند. در اين شرايط، مبلغي از پول‌هاي دكتر به عنوان امانت در اختيار آن‌هاست. با اين حال، هومن و پيمان تصميم مي‌گيرند كه براي حل مشكل مالي خود، از اين پول استفاده كنند و وارد دنياي شرط‌بندي مي‌شوند. آن‌ها اميدوارند با برنده شدن در شرط‌بندي، بتوانند اصل پول را به دكتر بازگردانند و مابقي سود را براي خود نگه دارند. اما همانطور كه پيش‌بيني مي‌شود، اوضاع به سرعت از كنترل خارج مي‌شود و اين دو جوان وارد ماجراجويي پرخطر و پيچيده‌اي مي‌شوند كه نه تنها زندگي‌شان را به خطر مي‌اندازد، بلكه آن‌ها را با مشكلاتي پيش‌بيني‌نشده و خطرناك مواجه مي‌كند. داستان اين فيلم با تعليق و هيجان خاصي به پيش مي‌رود و لحظات پرتنشي را براي مخاطبان به ارمغان مي‌آورد. براي تماشاي اين فيلم به صورت آنلاين در هركجا كه ميخواهيد مي‌توانيد از اكران آنلاين فيليمو كمك بگيريد. براي استفاده از فيليمو بايد اشتراك آن را خريداري كنيد كه ممكن است براي برخي افراد هزينه‌ بر باشد بخاطر همين فيليمو تخفيفات ويژه را براي تهيه اشتراك خود قرار داده است. هم اكنون شما مي‌توانيد با كد تخفيف خريد اشتراك فيليمو، اين اشتراك را با 50 درصد تخفيف خريداري كنيد.

علوه بر داشتان قوي، جمعي از بهترين بازيگران سينماي ايران در اين فيلم به ايفاي نقش پرداخته‌اند. حضور بازيگران مطرحي همچون عباس جمشيدي‌فر، الناز حبيبي، بهزاد خلج، شبنم قرباني، سعيد آقاخاني، جمشيد جهان‌زاده، رامين پورايمان، كيومرث مرادي، پژمان جمشيدي، مهران غفوريان، كامبيز ديرباز، هومن حاجي عبداللهي و امير غفارمنش، اين فيلم را به يكي از پرستاره‌ترين آثار سال تبديل كرده است. اين تركيب قدرتمند از بازيگران، نويدبخش نمايش بازي‌هايي پرتوان و تأثيرگذار در اين فيلم است.

در كنار تيم بازيگري، مجموعه‌اي از حرفه‌اي‌ترين‌هاي صنعت سينما در پشت صحنه اين فيلم حضور دارند. نويسندگي اين اثر توسط پدرام افشار انجام شده است كه به خوبي توانسته داستاني هيجان‌انگيز و معماگونه را براي مخاطبان به تصوير بكشد. سامان لطفيان به عنوان مدير فيلمبرداري، با نگاه دقيق و خلاقانه‌اش تصاوير بي‌نظيري را به نمايش گذاشته است. تدوين فيلم نيز بر عهده عماد خدابخش بوده كه با مهارت خود، ريتمي مناسب و هماهنگ به اين اثر بخشيده است.

موسيقي متن اين فيلم توسط مسعود سخاوت‌دوست ساخته شده است كه با استفاده از سازبندي‌هاي مناسب و ايجاد حس تعليق و هيجان، جذابيت فيلم را دوچندان كرده است. عليرضا علويان به عنوان طراح و تركيب‌كننده صداها، در خلق تجربه‌اي صوتي تأثيرگذار براي تماشاگران نقشي كليدي ايفا كرده است. بابك كريمي طاري نيز با طراحي صحنه‌هاي فيلم، توانسته فضايي واقع‌گرايانه و متناسب با داستان را خلق كند.

آرتا ماهان با طراحي لباس‌هاي منحصربه‌فرد براي شخصيت‌هاي مختلف، به خوبي توانسته است به عمق شخصيت‌پردازي كمك كند. صدابرداري اين فيلم بر عهده امير عاشق‌حسيني بوده و گريم‌هاي حرفه‌اي توسط امير فراين انجام شده است. جلوه‌هاي ويژه بصري فيلم توسط امين پهلوان‌زاده طراحي شده كه نقش مهمي در ايجاد صحنه‌هاي اكشن و پرتعليق داشته است. محمدرضا كشميري به عنوان برنامه‌ريز، طراح بدلكاري امير بدري و عكاسان فيلم مجيد طالبي و ريحانه زنگنه نيز از ديگر عوامل پشت صحنه اين اثر سينمايي هستند.

اين فيلم با همكاري چندين شركت بزرگ سينمايي توليد شده است. سرمايه‌گذاري اين پروژه توسط كامران حجازي، مجتبي شاهزيدي، شركت شهر فرنگ و پارس فيلم‌نت انجام شده است. اين همكاري‌هاي گسترده، نويدبخش توليد فيلمي با كيفيت بالا و سطحي حرفه‌اي است كه به زودي به يكي از پرمخاطب‌ترين فيلم‌هاي سال تبديل خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۳۴:۱۵ توسط:asma موضوع: نظرات (0)